Dag 1 6/4-09

Antligen var vi framme hos Anna och Torsten i Mooloolaba, vart hem for de kommande 16 dagarna! Denna resa har varit planerad (eller iaf patankt) sedan jag var runt 10 ar gammal!
Efter att sjalvklara valkomst fraser, fika och lite smaltalk ar avklarat ar jag bara tvungen att ge mig ut pa en liten loprunda, trots att det ar 25 grader varmt. Kanns riktigt skont efterat men svettas floder, en kalldusch har aldrig kants sa skon. Tar igen mig lite ute pa grasmattan, det ar ganska mulet idag men anda riktigt varmt. Det verkar lovande for framtiden. Efter lite lunch (mat mat mat), aker vi en liten svang till affaren och inforskaffar lite nodvandigheter infor morgondagens forhoppningsvis dag pa stranden. Tval, shampoo, balsam, hudkram och (Johan se vad duktig jag ar) solskyddsfaktor 30. Sa iaf ha den nagon dag sa jag inte ser ut som kraftan sebastian i lilla sjojungfrun redan efter en dag.

Dotter till Anna och Torsten bor ocksa som sagt i Mooloolaba, pa en 46fot lang segelbat. Idag skall den i sjon igen efter lite uppfrashning av skrovet. Detta bevittnas under fortjusta rop fran farmor, sjalv ar jag ju redan invigd i denna ritual sedan tidigare, men det ar anda en statlig skapelse och en liten jungfrutur fas genom det finare hamnomradet. Skulle tippa pa att en villa har gar los pa minst 20-30 miljoner, ruggigt! Men de var riktigt fina. Skulle inte ha nagot emot att bo sa. Efter lite frukt till middag vantar nu sangen, ska bli himelskt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0