dag 11 16/4

Sol sol, strålande sol!
Idag har jag varit på roadtrip med Johanna och Christian som kom och hämtade upp mig i Mooloolaba. Vi drog iväg vid halv 8 tiden och första stranden (Marcus beach) intogs redan vid 9. Vandrade runt lite och plockade snäckor, hittade faktiskt några fina som var hela. Hoppas de håller sig hela på flyget också.
Därefter vidare till sunshine beach i några timmar. Efter lunchen intog vi den sista stranden för dagen, peregian beach. mycket härlig dag men trots ihärdigt smörjande med solskyddsfaktor 30+ har jag lyckats bränna mig på ben och rygg....hmmmm. Får väl hoppas att jag blir lite brun efter detta.
Sen cruisade vi ner mot Surfers paradise och guld kusten där johanna bor. Påvägen genom brisbane lyckades vi även passera ett välkännt blågult landmärke, nämligen IKEA. Då fick jag en lite extra knyck i hjärtat av hemlängtan.
Nu är vi hemma hos johanna i studentlägenheten och ska käka lite. Blir nog en kväll med lite tissel och tassel och sedan sängen, helt sjukt vad trött man bllir av att vara i solen. Det är iallafall jättekul att vara med dem! Imorn blir det troligen mer beach i bayron (tydligen värsta surfarstället) då ska jag smörja ännu duktigare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0