Dag 3 7/4

Ok! igar hade jag inte tid att vara inne pa dato9rn sa det blir lite uppdatering nu! Tror att jag fortfarande inte kommit i riktigt i tiden har for hade valdigt svart att somna natten till onsdag och somnade inte for an vid fem tiden, vid halv 8 kommer farmor inrusansde och vacker mig for det ar antligen sol och vi ska pa stranden. Forsta dagen, jippie!
Sa nagon loprunda blev det inte idag utan dagen spenderades till fullo pa stranden. Farmor var med nagon timme pa morgonon men sen fick jag ligga och pressa sjalv. Som tidigare namnts ar jag ju en duktig och ansvarsfull flicka och smore in mig ordentligt med solskyddsfaktor. Vilket resulterade i att det ihnte syns alls att jag varit i solen. Lika kritvit som innan :-( Medans farmor, som ocksa tidigare namnts ar olydig och inte alls anvande solskydd lyckades fa farg bara pa nagon timme. Orattvist. men jag far val trosta mig med att det ar mindre troligt att jag far hudcancer. 

 jag ar sa himla cool!

 



Vid 11 tiden skulle Torsten till tandlakaren och intresserad som jag ar ville jag ju folja med och kolla hur det fungerar down under sa stranden fick vila en liten stund. Praktiken var fin och arbetet dar paminnde mycket om sverige. Tandlakaren var en mycket trevlig tjej och hon tyckte absolut att jag skulle komma tillbaka till aus och jobba nar jag var klar. Nar jag fick hora hur mycket man kunde tjana var jag verkligen beradd att halla med. Om du ar duktig och jobbar fulltid kan du efter nagra ar tjana upp mot 200 000 aus dollar/ar vilket ar typ 100 000sek/manaden. Mycket trevligt. Dock verkar det vara svart for en icke australieutbildad tandlakare att fa tillstand att jobba och man maste gora manga svara tentor. Far val se hur det blir. Det ar iaf inte ett big no no. Fast jag vet ju en som skulle protestera :-)

Vid halv tre tiden gav jag upp stranden och vandrade hem. Hoppade in i duschen och dressade upp lite. Middag med Mona och batganget ikvall. Lamnade gamlingarna hemma och hade en mycket trevlig kvall pa byn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0