Dag 5 10/4


Crikey!
Idag har vi varit pa austarlian Zoo, helt otroligt! Har spanat pa massa djur som jag aldrig trodde jag skulle fa se i verkligheten. Bland det forsta vi gjorde var att spana in krokodilshowen med frun till den avlidne Zoo agaren Steve irwing! Mycket uppskattad!


Sen vandrade vi runt tills fotterna blodde och vi han med att se en hel del fler krokodioler, skoldpaddor, elefanter, tigrar och faglar av alla dess slag. Vi har aven myst med kangrur och koalor. men min favvo blev nog ando Wombaten. Saaaaaaaaaa himla sot. Som en korsning mellan liten bjorn och gris. Ett perfekt gosedjur heltenkelt. Och lagom storlek ocksa! Funderade pa att sno med mig en men de var tyvarr alldeles for tunga att jag skulle ha overstigit maxvikten pa bagaget pa flyget med hastlangder.


Nu ar vi tillbaka i Mooloolaba och jag funderar pa om jag ska ga till mona och batfolket pa en liten musik och grillkvall men tanken pa att ga ar lite jobbig just nu! Far se hur det blir. Har iallafall varit en mycket lyckad dag trots att vadret ar som det ar. Ostadigt med regnskurar titt som tatt!

P.s var uppe redan 6.00 och halv 7 var jag ute pa den 3e loprundan i australien. 40min blev det idag, kanner mig duktig! D.s

Kommentarer
Postat av: mariakraft.

såg ett program om det där zooet på tv förut! :)

hoppas ni har de jättebra i auztralien, hälsa mormor!

kram på er :)

2009-04-10 @ 12:12:18
URL: http://mariakraft.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0